Anastasia Soare lanserade sitt varumärke redan 1998. Då var det ett företag som enbart sålde smink till ögonbrynen. Anastasia kom till USA tidigt på 1990-talet från Rumänien och talade inte särskilt mycket engelska. Hon fick jobb på en skönhetssalong där hon bland annat vaxade kunder. Dock erbjöds ingen service för ögonbrynen och hennes chef var inte särskilt intresserad. Då startade hon ett eget företag.
Det dröjde inte länge innan supermodeller, tidning Vouge och till och med familjen Kardashian hittade henne. Anastasia fick genast ett stort kontaktnät med kända klienter och hennes företag blomstrade. Hennes profil på sociala medier exploderade och snart började hennes produkter utvecklas.
I början fanns det bara ögonbrynspennor och ögonbrynspomader. Nu på senaste tiden har Anastasia Beverly Hills anastasiabeverlyhills även lanserat olika typer highlighters och contouringpaletter som alla har blivit väldigt hyllade både i sociala medier och i olika tidskrifter.
Nu har företaget även släppt liquid lipsticks i olika nyanser och även olika sminkborstar. Anastasia Beverly Hills har också lanserat tre stycken paletter med ögonskuggor. Modern Renaissance är en palett med 14 skuggor. Prism och Subcultre är två andra paletter som också innehåller 14 ögonskuggor vardera.